Monday, May 18, 2020

Acum...11-17.05.2020


                                             Un mini-jurnal al săptămânii 11-17.05.2020


 Hristos a înviat! ✝️❤️


Experimentez...
...

Ma uit la/ascult...
...să nu râdeți... la ”Schimb de mame”. E și mult circ, dar așa m-a înmuiat să văd familii frumoase românești, cu inima bună și caldă, oameni de la țară, simpli, dar mult mai buni decât unii ”orășeni” cu figuri și aere de oameni ajunși :)).

Mă bucur să...
...se fi redeschis bisericile. Mi-am promis să fac mici schimbări după ce trece starea de urgență și să acord mai multă seriozitate liturghiei în special. Am luat de bun acest lucru, biserica la orice colț de bloc, slujbe oricând și oriunde, trăirea... Duminică nu am reușit decât să-mi strunesc foarte puțin atenția, să nu mai las gândurile să se ducă unde vor ele, de la gânduri de mărire, până la gânduri de închipuire (cum ar trebui să fiu, ce cred eu că ar vrea Dumnezeu de la mine). M-am străduit să mă mențin pe ideea că-s un om limitat, păcătos și am nevoie de Hristos, de iertarea Lui și de ajutorul Lui.

Fac...
...mă învârt prin casă mai mult...n-am mai pictat, dar tot fac ordine prin apartament. Mă gândeam să pun aici e blog niște metode simple prin care mi-am înfrumusețat casa, folosind obiecte pe care le aveam deja. Voi vedea.

Scriu...
...aici, pe blog.

Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?

M-am limitat la plăți pe rate și facturi și alimente. Pe luna aprilie mi-am luat salariul întreg, dar urmează, cine știe până când, să-l luăm salariul cu 15% mai puțin. Asta dacă-l mai luăm. Dar nu mă îngrijorează foarte tare acest aspect, atâta timp cât am două mâini, două picioare, capul pe umeri și sănătate, nu-mi va fi niciodată rușine să fac și muncă de jos, pentru a-mi câștiga traiul. Iar un blid cu mâncare voi găsi mereu la ai mei. Mi-am făcut un tabel cu obiectivele financiare, care în prezent sunt strict pe acoperirea datoriilor, o să vi-l arăt mai jos. Când le voi bifa pe toate, voi începe și să economisesc. Am reușit să-mi achit în avans rata la mașină cu încă o lună, adică am achitat și luna iunie... și vreau orice ban pe care-l fac în plus, din vânzări sau cine știe ce alte surse, să-l duc pe aceste datorii. Tot în acest sens am urcat pe contul meu de Okazii te miri ce, obiecte noi, sau folosite, dar în stare foarte bună și care stau nefolosite. În seara asta vreau să urc și o serie de bijuterii cumpărate de mine, sau primite cadou (da, nu e frumos să vinzi cadourile, dar unele-s de valoare și nu le voi purta niciodată și nu prea am cui să le dăruiesc la rândul meu, sau nici nu vreau... Nici eu nu prea primesc de ”pomană” lucruri de valoare, decât cine știe ce ciurucuri de care lumea a încercat să scape :)).


Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?


M-am simțit și bine, m-am simțit și rău. Am avut câteva zile low-low. Oscilez. Mă deprim când văd cât de slabă sunt și cât de lipsită de voință. Am scris și aceste rânduri destul de deprimată. Dar cad și mă ridic. Așa e și drumul omului, sus-jos-sus-jos...
Mă deprimă și faptul că, deși fac de mai mult de o lună mișcare, cântarul e fixat la același număr de kilograme... Am zis să-mi fac un fel de jurnal vizual cu ceea ce mănânc zilnic, poate mă ajută să văd pe unde greșesc... Dacă doriți să mă urmăriți, am făcut un album pe pagina de Fb a blogului.


Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?


Doar am cochetat cu o idee... :))


Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?


Am mers la biserică la liturghie. Îmi mai doresc să fac niște pași în lucrul cu sufletul. Vreau să mă întorc acolo unde mi-era bine, unde mă odihnea Hristos și comuniunea cu El. Dar nu pot face acest drum de întoarcere la Tatăl ceresc fără ajutorul Lui. Mila Domnului!

Pot...
...să merg mai departe.

Planific...
...

Visez...
...să merg undeva în natură, la o fermă, la țară, și să ajut la muncile gospodărești. M-am săturat de munca intelectuală, în van, în care te lupți cu oamenii unui sistem dus demult pe copcă... în care-ți bați capul cu multe (alte ;) capete tari...

Beau...
...apă, ceai, cafea.

Mă simt...
...bine.

Mă gândesc...
...că e foarte greu să te menții motivat, să nu-ți pierzi din vedere obiectivele. Când ai chef și spor, treaba merge, dar când te lovesc dubiile, descurajarea, stările depresive, parcă nu mai are nimic sens, nimic din ceea ce făceai. Am citit ceva despre acest aspect în ”Atomic Habits”, că și cei mai mari oameni, care au ajuns la performanțe deosebite, în diferite domenii, s-au luptat cu aceste perioade și că de fapt... cheia să mergi mai departe e să mergi chiar și când ești plictisit și demotivat!

Cărţi pe noptieră...
...am citit ”De ce femeile uită greu și bărbații repede” - Marianne J.Legato, o carte bună, folositoare și trag să închei odată ”Atomic Habits”, mai am câteva pagini din ea.

Gătesc...
...Pentru săptămâna ce vine 27.05-03.05 am în meniu:

🍅nimic...voi mânca ce am disponibil prin casă, iar rezultatul va fi postat pe Facebook, pe pagina blogului, adică aici🍅


La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! SĂNĂTATE TUTUROR! ❤️

1 comment:

  1. asta mi-am propus si eu, seriozitate in ceea ce priveste Liturghia, postul de miercuri si vineri si spovedania.Ma tem sa nu fim lipsiti iar de ele.Inchiderea asta a fost foarte pedagogica pentru mine,ma rog sa-mi ajute Dumnezeu sa fiu constanta.
    Apartamentul tau e minunat, are o energie buna :).Ce ai mai facut cu terasa, ai mai pus flori, ceva?

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...