Tuesday, December 15, 2020

Acum...07-13.12.2020


  Un mini-jurnal al săptămânii 07-13.12.2020


Experimentez...
...sentimentul frustrant de a sta fără rost... Dacă nu mă angajez prea curând, am în plan să mă ofer voluntar pe undeva, să mai ies din casă și să simt că am o utilitate.

Mă bucur să...
...fi reluat un curs pe care, din motive de sănătate, la începutul anului nu reușisem să-l închei. Este pe segmentul care mă pasionează - educație, elevi etc. E o diferență colosală între cum l-am perceput atunci când l-am început și când eram sub un continuu asediu de îndatoriri (cursul se făcuse la nivel de școală, deci eu am fost și participant, dar și organizator al cursului la nivel de insituție) și cum îmi era ușor lehamite să fiu atentă, să studiez și cum îl percep acum, cu mintea liniștită, calmă, chiar am ascultat toate materialele video trimise de formator, mi-am făcut temele...m-am bucurat de el, cu alte cuvinte. Va ține până pe 21.12 și mă bucur, că am ceva cu care să-mi mai ocup vremea.

Fac...
...ordine în casă, cu golit de dulapuri și cotloane. Azi am aruncat un sac de borcane și plăsticăraie inutilă, strânsă în ideea că voi pune și eu ceva pe iarnă. N-am reușit, așa că...out!
...am scos și ornamentele de brad. Brăduțul de plastic nu-mi place și nici nu am. Dacă aș fi avut finanțe, aș fi luat la ghiveci... Asta e, vor veni, cu siguranță, zile și vremuri mai bune!


Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?

...la capitolul economii stau bine și foarte bine! Când n-ai bani, nu ai ce să cheltuiești! Glumesc. Tot ce am avut s-a dus spre rate, facturi și mâncare. N-am mai luat cărți, nu am mai luat haine, nu am mai luat cosmetice, nu am mai luat mărunțișuri prin casă, nu prea am mai ieșit, că a fost orașul o lună în carantină, mașina n-a mai fost nevoie să o alimentez, pentru că ies foarte rar din casă... Mi s-au redus mult cheltuielile pe partea de cheltuieli variabile, pentru că pe partea cealaltă sunt cam fixe.

Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?

-

Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?

...deși am avut un moment de cumpănă acum câteva săptămâni, dezamăgită de aparenta inutilitate a liniilor pe care merg la capitolul pasiuni, am zis să nu renunț așa ușor, pentru că dacă renunț, rămân cu frustrarea că nu am făcut tot ce s-ar fi putut face pe acel segment. Deci...am obiecte noi de handmade pe care le voi pune curând pe blog/pagina de Facebook a blogului.

Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?

-

Pot...
...să am încredere în Dumnezeu, în viață, în mine.

Planific...
...să mai scriu aici pe blog.

Mă gândesc...
...că anul 2020 a fost așa...mai mult pe calendar, decât faptic. Însă a fost un an cu bune și cu rele, în care am avut niște experiențe hotărâtoare pentru viața și persoana mea.
...că viața e și cum ți-o mai faci. Că trebuie să profiți de oportunitățile care îți apar pe drum. Că atunci când stai pe loc, stai doar în confort, dar de obicei viața nu e despre lâncezire. Lucrurile stagnante încep să prindă miros. E bine să ieșim din zona noastră de ”prea bine”, să observăm diversitatea, să prindem oportunitățile care ne ies la orizont. Aducând schimbarea în viața noastră, devenim și noi altfel și le facem chiar și celor din jur viața mai frumoasă.


Cărţi pe noptieră...
...am citit destul de mult în ultima vreme, am terminat ”1984” a lui George Orwell și acum sunt aproape de finalul cărții ”Întâlniri paralele” - Costache Anton.



Gătesc...
...anul acesta nu am ținut post, din mai multe motive, dar vreau măcar câteva zile să mă axez pe un meniu fără ouă, lactate și carne:

🍅MD: caut să nu mănânc dimineața, ci să consum lichide - cafea, ceai, smoothie, apă🍅
🍅Prânz: varză călită, supă cremă de legume, pastă de năut, sâmbătă (19.12) e dezlegare la pește, poate voi face ceva atunci din pește🍅
🍅Cină: cel mai probabil ce am mâncat și la prânz, sau minuturi: salate, paste etc.🍅
🍅Gustări: grepfruit, fructul meu preferat!🍅
🍅Puteți urmări jurnalul meu alimentar aici🍅


La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! SĂNĂTATE TUTUROR! ❤️

2 comments:

  1. Buna, Irina,
    Doua lucruri m-au facut sa-ti scriu:
    1. Sambata (pe 19.12) nu mai este dezlegare la peste, duminica s-au terminat pestii (stiu pt. ca m-am uitat in calendar, ca sa vad daca trebuie sa le fac celor din casa, ca eu nu mananc).
    2. Ai studii aprofundate de arta, deci esti profesionist intr-un domeniu creativ. Oare n-ai putea sa transpui tot ceea ce stii in mediul digital? Adica sa incepi sa inveti programe de creatie/editare (Photoshop, InDesign, Illustrator, Corel etc.). Sunt multe tutoriale pe Youtube si e un domeniu unde e destul de usor sa fii autodidact, daca te atrage. E doar o idee si nu stiu daca-ti place, dar pentru ca ai scris ca ai timp acum, mi-a venit ideea si ... ti-am scris-o.
    Numai bine, ganduri bune si multa sanatate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, Maria!

      In calendarul meu, probabil editat aici pe judet (e de la manatirea Techirghiol), apare si sambata, 19.12, ca ultima zi cu dezlegare. O sa ma mai informez, multumesc!

      Cat despre mediul digital, e o idee buna! Ce-i drept nu pot sa zic ca ma atrage foarte tare, insa cam asta e trend-ul. Din ce am mai gasit ca oferte de munca, multe erau despre tot ce tine de media, programare, design digital etc., deci e de luat in seama.

      Multumesc mult ca mi ar scris!

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...