Monday, January 9, 2023

Să scriem despre ceva, orice :o)

De azi intrăm iar în pâine, noi, profesorii.

Am avut două săptămâni și ceva de pauză totală de la orice activitate. Însă, ce să vezi, nu e bine nici așa. Nu sunt omul căruia să-i facă bine lipsa de activitate, pentru că mă duc pe panta gândurilor odioase.

Cu toate astea, în momentele de claritate mentală, mi-am dat seama că am nevoie de un program, de niște rutine, pe care să le fac fără să mă gândesc prea mult, fără prea multă târguială cu mine.

Un alt lucru de care am nevoie și pe care l-aș putea alege ca și cuvânt al anului este: echilibrul. Nici prea, prea, nici foarte, foarte... din orice! Fie ea muncă, sau odihnă, fie ea stat, sau mișcare, fie ele dorințe, sau lipsă de planuri.

sursă Pinterest

Și nu în ultimul rând...s-o las mai moale cu Facebook-ul. Nu știu cum sunteți voi la capitolul acesta, dar pe mine agresiunea pe care o resimt la nivel mental cu: reclame sponsorizate, multitudinea de ”guruși„ specializați pe câte-n lună și în stele, valul dezlegat de opinioniști, promovarea a mii de curente și idei nefondate, dar prezentate ca adevăr, minți crețe și minți odihnite, grupuri și grupulețe care mai de care mai pline de nimic, de lipsă de valoare și tot așa, mă consumă enorm! Bine că am reușit să mă dezvăț de altă poluare mentală numită ”tik-tok”, unde e un amestec grav și gras de prostie, incultură, ură, răutate și puțin, dar foarte puțin, procent mic, de conturi relevante pe diferite subiecte(economisire, artă și creație, ”hack-uri” de simplificare a vieții etc.), deci mai bine te lipsești cu totul și de aici.

Mai am nevoie și de mulțumire/recunoștință, pentru că, ca să vezi, am în prezent ce mi-am dorit de atâția ani și totuși sunt nefericită, nemulțumită și cârcotașă. Și mai am nevoie să prind curaj, ca să las controlul și să mă las în voia lui Dumnezeu. Mereu mi-a fost groază să zic ”facă-se voia Ta!” :). Deși, așa cum le-a așezat Dumnezeu, până la urmă, nu numai că a fost și în acord cu voia mea, dar a fost și mai bine :).

La voi cum stau lucrurile?

Gânduri bune,

Irina

3 comments:

  1. Să îți ajute Dumnezeu în toate, draga Irina!♥️

    ReplyDelete
  2. Tot ce ti-ai propus sa ti se implineasca. Echilibrul e minunat si uneori greu de atins, dar nu imposibil. Eu anul acesta am ales "acceptare" sa fie cuvantul... Sa ma accept pe mine cum sunt si ce se intampla in viata mea, sa fiu mai ingaduitoare cu mine, sa imi accept limitele.
    "Nu sunt omul căruia să-i facă bine lipsa de activitate, pentru că mă duc pe panta gândurilor odioase." I know the feeling. :) De aceea ajung sa fac 7 lucruri o data si sa ascult in permanenta filme sau emisiuni... sa nu am timp sa gandesc, sa nu fiu doar eu cu mine...

    ReplyDelete
  3. Iti doresc un an cat mai usor, sa fie cat mai productiv cu multaaa rabdare si claritate in ceea ce vrei sa faci. Pentru mine a fost ok doua saptamani din care una am zacut mai mul din cauza gripei, nu stiu cum fac eu dar taman in zilele libere ma imbolnavesc. Cu Facebok e cam problema si la mine, am inceput sa fac curatenie in lista, sa nu mai accept persoane care vor sa-mi vanda ceva, fie produse sau iluzii pe paine din sfera dezvoltarii personala. Nu stiu daca iti tii agenda bujo sau ceva de genul, nu mai stiu daca ai scris in alte postari. Tik-tok e plina de... timp irosit pur si simplu. Desi, nu stiu cum mi-a selectat mie tiktokul ca vad si minute de documentare cu imagini despre anii comunismului, cuvantari, orasul bucuresti, 5minute de istorie, imagini cu arhitectura de afara si alte de genul acesta printre care fireste se strecoara ,,balarii,,. Din fericire, in aceasta vacanta am avut ce face sa nu o mai iau razna ca in alte vacante, fac cercetare si documentare pe un subiect controversat, momentan e faza de documentare. M-am abonat in luna decembrie la o baza de date unde sunt adunate ziare si reviste vechi in locul netflixului pe care luna asta il inchid daca se recurge la ce au anuntat ei. Daca nu las asa, oricum ma uit mai mult eu dar il am pe 4 dispozitive acasa tableta, laptop si 2 telefoane, ale mele toate, dar nah...am intrat intr-o perioada in care nu mai suport sa ascult podcasturi despre dezvoltare personala sau webinarii, nu stiu de ce am picat in oanta asta, efectiv cand deschid un video si aud vocea celui care incepe cu discursuri ma zgaraie pe creier. Am inceput sa citesc, mi-am activat contul pe gooodreader. Spor la tot ce iti propui.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...