Thursday, November 29, 2012

Jurnal de multumire

Buna dimineata!

Ieri nu am reusit sa ma tin de program, dar e ok, ca am dat totusi un semn de viata pe aici .

Azi vreau sa scriu despre multumire si chiar ziua de joi va fi a multumirii ca sa zic asa. Pe internet sunt numeroase articole si inregistrari video despre ce inseamna multumirea si ce putere are ea. Ce ma intereseaza pe mine e ce inseamna acest proces si ce finalitate are in viata mea. 

In viata avem numeroase greutati si nu cred ca exista vreo reteta a succesului prin care sa nu mai avem incercari, probleme, piedici, etc. In definitiv, daca nu am avea perioade de slabiciune, de incercari intr-un anumit plan al vietii noastre, cum am mai putea aprecia la intregul ei potential fericirea, momentele de pace si celelalte lucruri bune?

De ce cred ca a avea o atitudine de multumire in fata vietii e totul? Cred asta pentru ca nu ma indoiesc ca Dumnezeu le randuieste pe toate cu folos. Poate daca as fi citit ce scriu acum intr-un alt loc, in urma cu ceva timp as fi zis ca da, cand ai o viata in care totul e roz e usor sa spui asemenea cuvinte. Dar imi permit sa cred acest lucru din postura unui om care a experimentat suferinta in numeroase forme si care a ajuns la concluzia ca durerea nu e totul. Dar nu vreau sa intru mai adanc in acest subiect, ci sa ma axez pe tema zilei de azi. Deci, cum spuneam, cred ca toate sunt randuite cu folos, ba mai mult, toate sunt daruri. Viata e un dar, tot ceea ce ne inconjoara e un dar. De obicei cand primim un cadou de ziua noastra, sau cu o alta ocazie obisnuim sa multumim pentru acel lucru, deci nu vad de ce nu am putea multumi si in fata vietii, in fata lui Dumnezeu pentru cele pe care le avem? Teorie, teorie :), dar vreau sa trec si la practica.

Am deja un carnetel pe care il voi folosi ca pe un jurnal de multumire. As vrea sa aloc dimineata sau seara inainte de culcare cateva minute in care sa multumesc pentru ceea ce am, pentru ceea ce traiesc, pentru ceea ce experimentez. Carnetelul a fost luat cu reducere de pe elefant.ro si e din seria cartilor "The Secret" cu care nu am vreo afinitate. E un carnetel mic, lucrat frumos cu coperti cartonate cu un sistem de prindere pe magnet.



Inchei postarea ca un citat despre puterea multumirii:

"Multumirea descatuseaza plinatatea vietii. Transforma ce avem in suficient si mai mult. Transforma negarea in acceptare, haosul in ordine, confuzia in claritate. Poate transforma o masa intr-un festin, o casa intr-un camin, un strain intr-un prieten. Multumirea da sens trecutului nostru, aduce pace pentru ziua de azi si creeaza o viziune a zilei de maine". Melody Beattie

Zi cu spor si pace!

No comments:

Post a Comment

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...