Thursday, December 6, 2012

Craciunul - amintiri

M-am inscris la un giveaway de blog unde trebuia sa scriem care este cea mai frumoasa amintire legata de Craciun (daca sunteti interesate se gaseste aici si se ofera un sortulet dragut cu tema sarbatorilor de iarna si un set cu forme de prajituri). Asa ca mi-am amintit:
  • modul ritualic in care scoteam globurile din cutii (globuri din acelea clasice, vintage) uitandu-ma la ele cu maxima atentie, intrebandu-ma de unde sunt, cine le-a facut, CUM le-a facut si cum de sunt atat de diferite (imi amintesc de unul alb, lung, cu zorzoane, acoperit in sclipici, dar si de unul in auriu care avea o andancitura in mijloc, un altul transparent... Doamne, ce dor imi e!);
  • fascinatia vizavi de instalatia bradului care era complet diferita de ce se gaseste azi. Avea becurile mai marisoare prinse intr-o floare de plastic, fiecare floare avand o culoare diferita, iar in capat una mare de prins  in varful bradului;
  • imi amintesc cum intr-un an mama a iesit din casa fara sa-mi dau seama, a pus cadoul pe presul de la usa, a sunat si a intrat (habar nu am cand, cum) inapoi in casa si mi-a zis sa mergem sa vedem cine e, ca ea parca l-a vazut pe mosul prin vizor. Cred ca am fost in culmea fericirii atunci...
  • in alt an eram stransi acasa toata gasca de copii (noi suntem vreo 6 verisori in familie) si a venit... mosul! Pe atunci nu era la moda sa vina Mos Craciun pe acasa, nu exista de inchiriat... Mai tarziu mi-am dat seama ca se deghizase cineva din familie...;
  • bucatelele de vata puse pe crengile de brad pe post de...zapada (nope, nu erau nici spray-uri cu zapada artificiala);
  • intr-un an la gradinita am avut rol de fulg de nea si imi amintesc clar cum ma imbraca mama pe holul gradinitei, apoi cum am primit de la mos o cutie lunguiata si o portocala. Acasa am descoperit ca in cutie era un carusel muzical si ca portocala are gust de Craciun;
  • florile de gheata de pe geamurile ferestrelor;
  • zapada cu nemiluita din care faceam cazemate;
  • intr-un an a fost mai cald decat de obicei si a nins fix de ziua Craciunului, nu mai prinsesem asa ceva.

Voi aveti vreo amintire deosebita? Sper sa va inspir si sa-mi povestiti si voi un pic fie intr-un comentariu fie pe blogul vostru din amintirile deosebite legate de Craciun. 

2 comments:

  1. - clinchete de clopotei si multe glasuri subtirele de copii care se auzeau in bloc in fiecare an pe 24 decembrie, de la 5-6 seara. Colindau in acelasi timp, pe etaje diferite si era un fel de zumzet tare simpatic. Acum locuiesc intr-un oras mai mare decat oraselul copilariei si nu se aude asa :(( sunt foarte putini colindatori;
    - mirosul de prajituri pe care mama le facea numai de Craciun (braduti, alba ca zapada, ciucalai, nuci).

    ReplyDelete
  2. Maria, ce amintiri frumoase!

    La noi nu prea se facea prajituri, doar pandispan si avea mama o specialitate de tort de mere, atat.

    Mi-am mai amintit ceva - ghirlandele facute din hartie creponata.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...