Friday, August 2, 2013

Supa de linte



Am o brosurica cu retete de post pentru postul Sfintei Marii, un supliment al revistei "Femeia de azi". Are numeroase retete pe care as vrea sa le incerc in aceasta perioada. Azi am sa notez o reteta pe care am testat-o: supa de linte.

500 gr linte
2 cepe
4 cartofi
2 linguri pasta de tomate
1 foaie de dafin
ulei
sare

Pune lintea la inmuiat in apa rece minimum doua ore sau de seara pana dimineata. Strecoara lintea si pune-o la fiert in apa cu un praf de sare. Separat, taie ceapa mai mare si caleste-o in ulei. Cand devine translucida, stinge cu bulionul dizolvat in putina apa. Adauga peste lintea aproape fiarta foaia de dafin, ceapa calita si cartofii taiati cubulete. Lasati in continuare pe foc, ca sa fiarba bine si cartofii. La final, potriveste gustul de sare.

Optional: adauga un morcov si 1/2 telina. E mult mai gustoasa!

P.S. Eu am pus si doua cani mai mici de bors.

4 comments:

  1. eu pun ceapa multa, morcov, un ardel, cateva rosii taiate, linte rosie, sare, si fierb totul la oala minune, apoi pasez.Acresc pe loc cun pic de lamaie, si neaparat ii pun chimen zdrobit.

    ReplyDelete
  2. Mi-am dat seama ca imi place lintea extrem de mult. Am sa incerc si cum zici tu ca o faci, suna delicios... Si eu sunt fan chimen!

    ReplyDelete
  3. :) Eu pe supa de linte pun doar morcovi, ceapă, sare şi ulei. Apoi o pasez şi adaug şi ceva condimente în farfurie, pt. noi doi. Şi lămâie uneori.

    Sau în varianta nepasată: cu multe legume şi paste.

    Cel mai mult îmi place lintea roşie deocamdată. E mai fină parcă şi fierbe mai repede.

    ReplyDelete
  4. Eu am gatit cu linte verde si fierbe mai greu intr-adevar.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...