Friday, January 3, 2014

Cuvantul anului 2014

Mi-a placut dintotdeauna ideea asta de a-ti alege un cuvant la inceput de an care sa-ti fie ca ghid pentru cele 365 de zile care se desfasoara inaintea ta. Am vazut recent si in blogosfera romaneasca preluata aceasta idee, asa ca voi scrie si eu ce cuvant mi-am ales pentru acest an.



Cand am citit la Irina, apoi la Anca  si Iuliana despre cuvantul lor pentru anul 2014, mie mi-a rasarit spontan in minte: MUNCA.

Sper sa nu va para ciudat acest cuvant, pentru ca am o explicatie solida in spatele lui.

Personal simt ca doar muncind mai mult pot sa ating lucrurile pe care mi le-am propus sa le fac. Doar prin munca si implicit disciplina imi pot creiona viata pe care mi-o doresc de multa vreme.

Nu stiu cum voi reusi acest lucru, pentru ca simt ca deja muncesc foarte mult si muncesc intr-o alta directie decat cea pe care mi-o doresc. Intai muncesc/ma consum mult la locul de munca. Apoi muncesc si ma consum sa nu supar cunoscutii, rudele, prietenii prin absenta mea, care uneori e motivata de oboseala, sau de dorinta de a sta pur si simplu in tihna un pic.

As vrea sa muncesc pentru mine. 
As vrea sa muncesc la disciplina mea interioara. 
As vrea sa muncesc indiferent de starile mele emotionale, de lene, de oboseala, de tristete. 
As vrea sa am inainte ochilor o viziune de ansamblu si sa ma ghidez dupa ea.

Nu stiu cat si cum voi reusi, dar trebuie :).

8 comments:

  1. Perseverenţă e cuvântul ales de mine.

    ReplyDelete
  2. Irinuca imi place mult cuvantul ales de tine. Sa dea Domnul sa muncesti cu si spre folos.Un an binecuvantat sa ai!

    ReplyDelete
  3. Eu mi-am ales - FAMILIE. Poate pentru ca sint casatorita... Am avut momente de regret cind am privit in urma. De multe ori am ales sa stau doua ore in plus la munca in loc sa ajung acasa la sotul meu. Si au fost zile in care l-am refuzat cind m-a rugat sa facem o plimbare pentru ca ma simteam epuizata dupa atitea ore de stat peste program. Imi doresc sa schimb multe la acest capitol!

    ReplyDelete
  4. Să ai spor, să lucrezi cu bucurie! Până la urmă, munca e un privilegiu, numai comuniştii i-au răstălmăcit sensul, au făcut din ea obligaţia supremă şi-au transformat-o într-un fel de calvar, iar sechelele au rămas până în zilele noastre...

    ReplyDelete
  5. Laura, mult succes! Perseverenta se aplica si la mine, e inclus cumva in ceea ce as vedea eu ca am de facut pe 2014.

    ReplyDelete
  6. Ancuta, asa sa ne ajute Dumnezeu pe toti! Si al tau imi place mult si consider ca e potrivit pentru aceasta perioada din viata ta. Te imbratisez strans!

    ReplyDelete
  7. Amedeya, mult succes! Sunt sigura ca vei reusi!

    ReplyDelete
  8. Mariana, Doamne ajuta!

    Asa e, munca e un privilegiu, iar uneori o sursa de bucurii, dar parca aici se vede mai des paharul gol, decat cel plin... Hmm...

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...