Friday, July 8, 2016

Cum să fii productiv în 5 paşi simpli

Mi-am dat seama că lucrurile în materie de productivitate se traduc destul de simplu:

1. ai ceva de făcut
2. faci

Tot ceea ce e între e nebunie curată, filozofie inutilă.


Mi-am mai dat seama că de la ai ceva de făcut la faci ajută următoarele:
  1. Fă o listă cu ceea ce ai de făcut. Tot, trece acolo şi că ai de dus gunoiul.
  2. Scoate routerul de internet din priză, dezactivează datele mobile, deloghează-te de pe contul de Facebook. Dacă vrei să trăieşi, să fii şi să faci în realitate ceva va trebui, logic, să fii offline un timp.
  3. Fă ordine în casă. Asigură-te că ai mereu un minim de ordine prin casă, orice ar însemna asta pentru tine. Pentru unii ordine poate însemna totul brambura, pentru mine înseamnă toate puse la loc, fără vase în ghiuvetă, fără nimicuri pe dulapuri, pe mese, pe jos, pe sus, pe canapea, pe scaune, pe lângă scaune. Totul la locul lui!
  4. Alocă-ţi o perioadă de descotorosire de tot ce e în plus şi nefolosit în ultimii 3 ani în casa ta. Nu vei face totul într-o zi, dar asigură-te că vei face în fiecare zi câte un pic din treaba asta. Eu am numit procesul ăsta detox inside&outside.
  5. Pomodoro. N-am suficiente cuvinte să laud tehnica asta şi cât e ea de eficientă în ceea ce mă priveşte. Ia lista aia, setează un timer pe bucăţi de timp de 25 de min. Timp de 25 de min fă doar un punct de pe lista aceea. Ia o pauza de 5 minute. Treci la urmatorul punct, sau mai alocă încă 25 de minute dacă nu ai reuşit să finalizezei primul punct.
Pentru punctele 3 şi 4 poţi aloca un anumit timp zilnic, că n-ai să poţi cuceri Everestul într-o zi. Dar pentru punctele 1, 2 şi 4 nu ai nevoie de nimic, le poţi aplica oricând. Mai ales punctul 2, da?

Spre exemplu scriu aceste rânduri cu cablul de internet scos din laptop (am routerul defect), am datele mobile dezactivate de pe telefoane, le activez când şi când, singurul lux şi distracţie pe care mi-o permit acum e că am căştile în urechi şi ascult muzică .

7 comments:

  1. foarte util, mi le notez si eu in bullet journal :).Cu fb am o relatie antagonica de hate-love :)).Inca nu-mi sterg contul personal,dar nu mai vreau sa bantui pe-acolo decat pt strictul necesar.Pagina si contul blogului le-am sters, ca imi lua timp sa mai intru si pe-acolo. Ma risipesc in prea multe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ce zici... eu am avut un record de peste 2 saptamani in care n am mai postat nimic, dar acum am revenit iar... incerc sa inlocuiesc statul degeaba pe FB cu ceva util care sa implice FB. Ma gandesc spre ex.la cai de a populariza blogul prin FB, sau lucrarile mele... Dar chiar si asa, ne trebuie niste limite sanatoase... Cum mai merge cu Bujo?

      Delete
    2. e mare capcana fb asta.Asa gandeam si eu, ca usurez accesul la blog cu ajutorul lui...da mai bine lipsa. Lasa, ca e f bun asa, nepopularizat :)).Macar de as scrie mai mult in el.
      cu bujo merge in hopuri :))

      Delete
  2. Ador postarea asta!! Ma regasesc 100%, mai ales in punctele 1 si 2 din prima parte a postarii :D Cand am actionat asa, am avut cele mai mari rezultate.
    Nenică :D, daca ai de facut ceva, fa!!
    Ref.la pct.2 din a doua parte, nu ai nevoie decat de putina determinare sa renunti la net, nu tb sa scoti totul din priza :P, pur si simplu nu te mai loghezi. O fi asa greu?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca am reusit sa va motivez! Saptamana asta am avut concediu si intr-o zi am vazut lucrurile foarte clar... ai ceva de facut, faci... Mi s-a simplificat brusc totul in minte. Sper sa ma tin de pasii de mai sus, pentru mine sunt foarte practici!

      Delete
  3. Multumesc,
    Am pus astazi ceasul sa sune si...am facut curat sus peste tot:*, chiar am mutat niste chestii pe care le tt inconjuram:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce ma bucur, Ancuta! Am ramas surprinsa sa citesc feedback-ul vostru, de obicei postez cu 1% speranta ca va fi util pentru cineva, dar vad ca acum a ajutat 3 persoane ce am scris... Te pup, spor in continuare la ce mai ai de facut!

      P.S. Sa stii ca am apucat sa mangai un frate de a lui Shubi... sa-l si calc pe coada de fapt! Doamne, ce pisici totale sunt! :)) Fratele acesta al lui Shubi era la 2 mai in casa unor rude :)).

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...