Tuesday, August 30, 2016

Abundenţă la 31 de lei

Am început să ador pieţele de fructe şi legume. Zilele acestea am luat cu doar 31 de lei o grămadă de legume: ceapă roşie, morcovi, ardei gras, ardei capia, morcovi, roşii, dovlecel, vinete, porumb de fiert.

Vinetele le-am copt, la fel şi ardeii. Pentru că eu am bucătăria open space şi orice urmă de fum de la aragaz înseamnă să-mi afum toată casa, apelez mereu la cuptor. Acolo coc şi vinetele şi ardeii de obicei, le pun într-o tavă şi îi întorc când şi când.

Roşiile le-am mâncat salată, cu o parte din legume şi cu nişte fasole păstăi pe care o aveam în frigider am făcut o ciorbiţă de legume de vară (fierb legumele pe rând – ceapă, rădăcinoase, roşii, cartofi, dovlecel, nu pun ulei la final, însă acresc zeama asta cu borş). Verdeaţă am pus dintr-o glastră de pe terasă unde mi-a răsărit un fir de pătrunjel şi mărar. La fiert am pus şi două linguri dintr-un borcan de zarzavat primit anul trecut de la o prietenă.

Am păstrat un dovlecel să fac paste cu dovlecei.

Am varză pentru salată şi o salată iceberg, îmi place textura. Am păstrat şi o jumătate de ţelină tot pentru o viitoare salată. Am tot ros ca şoarecele la porumbul fiert. Am banane, dar am ras şi două felii de pâine cu gem de căpşuni făcut de ai mei, asta pentru că încerc să nu mai cumpăr dulciuri.

Azi am vrut să iau fructe, dar am zis să termin bananele şi cele două grepfruituri pe care le mai am. Mi-e tare ciudă să arunc mâncarea pentru că s-a stricat în frigider...


Pentru că mereu apuc să cumpăr mai multe legume decât pot consuma până se strică, eu când le toc sau le dau pe răzătoare pentru ce gătesc atunci, toc/rad tot, amestec legumele şi le pun în punguţe la congelator pentru viitoare ciorbiţe ultra-rapide la care doar adaug o ceapă curăţată pe loc şi cartofi, sau ce mai am atunci proaspăt în casă.

Ceea ce nu-mi lipseşte niciodată din casa: fructe şi legume de sezon în principiu, cantităţi mici, paste Barilla, suc de roşii (luam roşii tocate în suc la cutie, dar am înţeles că roşia fiind acidă-corozivă dizolvă efectiv cutia de metal şi nu prea e sănătos aşa), brânză, ouă, măsline, fasole fiartă sau năut fiert pentru salate la cutie, mai consum peşte şi mai iau când şi când alte alimente pe care vreau să le mănânc atunci, printre ele se pot găsi şi multe prostioare. Gătesc în catităţi mici şi gândesc totul în avans când e vorba de mâncare, ca să nu risipesc nici timp şi nici alimente. Mai nou beau ceai zilnic, două căni pe zi, dar am plante pentru ceaiuri pentru cel puţin încă un an...

Din lucrurile healthy aş mânca dimineaţa, prânz şi seară: rucola, grepfruit, varză murată, borş de peşte şi borş de pasăre de ţară, măsline naturale. Nu ştiu exact ce e la mijloc, dar când mănânc chestiile astea am o satisfacţie fantastică, ca şi cum dau ceva ultra preţios corpului :).

Cam atât despre mâncare :).

1 comment:

  1. Meniul tau e pe gustul meu :)
    Cand am legume ce se ofilesc si nu mai ma inspira, fac supa crema. Garantat se mananca :)

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...