Tuesday, February 7, 2017

Clubul 5 AM şi formula lui 20-20-20 - Robin Sharma

Anul 2017 se pare a fi un generator de noi noutăţi, ca să zic aşa, la care nu m-am gândit. Se pare ca va trebui să renunţ la multe în vederea de a obţine altele. Va trebui să renunţ la obiceiuri proaste fie ele alimentare, sau relaţionale, la sedentarism, la dulciuri şi făină albă, la compromisuri, la imposibilitatea de a spune "nu", la neîncrederea în mine etc. Cu cât mă gândesc mai mult la lucrurile astea, cu atât îmi apar mai multe materiale sub nas care să confirme ce gândesc. Un exemplu sunt notiţele de mai jos extrase prin vară dintr-un material video cu autorul Robin Sharma (poate fi vizionat aici), sau acest articol de pe Blogul de familie care îmi confirmă că doi ani de stat pe scaun m-au adus aici (da, fac 2 ani în martie de când sunt pe postul actual de muncă unde a fost aproape numai muncă de birou, stat pe scaun).


Dar să trec la subiect şi să notez ideile de care vă vorbeam:

"Războinicii spartani avea un o idee după care se ghidau: cine transpiră mai mult în antrenament, va pierde mai puţin sânge în război.

Fie că eşti antreprenor, artist, brutar, profesor, mamă, măturător de stradă, atunci când ieşi în lume e o necesitate să dai lumii ce ai tu mai bun.

Majoritatea dintre noi ne trăim zilele "by default"/din inerţie, lăsăm viaţa să ne trăiască într-un mod reactiv.

Soluţia e să ne vedem ce fel de luptători/războinici şi să ne pregătim în intervalul 5-6 AM zilnic fizic/psihic/emoţional/spiritual.

Un secret este formula lui 20-20-20.

1. Primele 20 de minute, imediat după ce te-ai trezit, FĂ MIŞCARE, antrenează-te intens: acest obicei va face enorm pentru tine. Studiile demonstrează că acest antrenament va crea o farmacie chimică a excelenţei: creierul îşi va elibera DOPAMINĂ - neutrotransmiţătorul motivaţiei, vei reduce nivelul de CORTIZON din creier: hormonul FRICII, creierul va elibera SEROTONINĂ, datorită căreia chiar de eşti morocănos vei începe să te simţi bine, vei elibera BDNF (detalii puteţi găsi aici) - un hormon miraculos care ajută creierul prin vindecarea celulelor dăunate de stress (BDNF - prescurtarea pentru brain-derived neurotrophic factor, acţionează asupra anumitor neuroni din sistemul nervos central şi în sistemul nervos periferic ajutând la supravieţuirea neuronilor existenţi şi încurajarea dezvoltaării unor noi neuroni şi sinapse).

Cu aceste prime 20 de minute îţi rescrii practic CREIERUL, îţi creşti ritmul metabolic, te pregăteşti de luptă şi rezistenţă împotriva stresului.

2. Următoarele 20 de minute - PLANIFICI, îţi stabileşti ce vrei să faci, acest gest fiind generator de SPERANŢĂ şi POZITIVISM în faţa zilei ce ţi se aşterne înainte. Acest pas este necesar pentru că DEPENDEŢA DE ÎMPRĂŞTIERE/FACTORII PERTURBATORI ESTE MOARTEA PRODUCTIVITĂŢII CREATIVE (Addiction to distraction is the death to creative production).

3. Ultimele 20 de minute - ÎNVEŢI ceva nou, studiezi ceva util pentru tine. cine învaţă mai mult câştigă mai mult. (The more you know, the more you can achieve)."

Ce îmi place mie la Robin Sharma e că este atât de bine documentat şi face lucrurile să pară atât de realizabile, încât te întrebi de ce mai stai pe gânduri?

Mă gândesc serios să implementez şi eu acest 20 20 20 în viaţa mea, cu mici retuşuri... :). Aici mai am câteva idei pe care le voi prezenta zilele următoare.

Succes şi bunăvoie, dragi prieteni!

4 comments:

  1. pai da primele 20 de minute dimineață rugăciune metanii etc....Biserica deține adevărul a tot și toate. orice alta teorie face bine doar pe bucatele.

    ReplyDelete
  2. Irina, iţi mulţumesc frumos pentru menţionarea articolului meu şi mă bucur mult că ţi-a plăcut. Şi eu am o problemă cu obiceiurile proaste, cel mai puţin la cele alimentare pentru că schibarea aceasta este de mult timp în lucru. Participarea la spinning a fost şi la mine o "noua noutate" la care nu mă gândisem şi mi-a făcut mai mult bine decât credeam că mi-ar putea face. Pe Robin Sharma nu l-am citit deloc, cu toate că am întâlnit multe citate ce îmi sună super. Faptul că face lucrurile să pară uşor realizabile este şi mai tentant, trebuie neapărat să cumpăr şi eu ceva din cărţile lui. Sunt interesante notiţele pe care le-ai scris, mare impact şi foarte reală: "Majoritatea dintre noi ne trăim zilele "by default"/din inerţie, lăsăm viaţa să ne trăiască într-un mod reactiv". Tu nu te-ai mişcat de doi ani, îţi dai seama cum a fost la mine :) Încă o dată îţi mulţumesc şi îţi doresc toaaate cele bune!
    Cu drag, Mihaela Dămăceanu(Mihnea al meu a făcut ceva schimbări la contul Google, nu ştiu dacă sunt de recunoscut :)

    ReplyDelete
  3. imi place si mie R.S., am citit anul trecut cartea lui- calugarul care si-a vandut ferrariu-ul(e pe net in format pdf).O trec pe lista, poate o reiau anul asta :)
    eu am toate planurile date peste cap din cauza vacantei scolare, eficienta spre 0 cam in tot ce mi-am propus.Habbit trackerul meu inregistreaza multe negative :(.Da nu ma las :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am fost in continuare la lucru si saptamana aceasta, dar tot am dus lupte cu mine sa fac ce mi-am propus. Nu ma las nici eu, chiar daca nu voi bifa 100%, va fi ok si daca am bifat 30%, macar am inaintat nu am stagnat...

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...