Saturday, February 8, 2020

Acum...03-09.02.2020

Un mini-jurnal al săptămânii 03-09.02.2020

O fotografie de acum... 


Am primit la muncă o zambilă parfumată...



Experimentez...
...sunt iar răcită, gripată... Am o imunitate foarte scăzută, din ce observ, pentru că e a 4 a oară în 2 luni când răcesc, eu care bifam doar o răceală mai serioasă pe an.

Ma uit la/ascult...
...l-am descoperit pe Jordan Peterson și am devenit fană! Are tradusă o carte în România, numită ”12 reguli de viață - Un antidot la hasoul din jurul nostru”. Am cumpărat-o anul trecut, dar am făcut-o cadou. Jordan Peterson este un psiholog american cu o vastă experiență în domeniu, dar cel mai mult îmi place stilul lui articulat, inteligent, limpede, în a vedea și a prezenta diferite lucruri legate de viață. Merge mult pe teoria responsabilizării în viață, un concept pe care l-am mai găsit în câteva cărți și la câțiva autori, cel mai limpede l-am găsit explicat în cartea ”Mitul bolii psihice” a preotului și psihiatrului Filotheos Faros.


Căutând materialul de mai sus am aflat că autorul se află într-o stare critică, într-un spital din Rusia, iar soția lui e într-o fază terminală de cancer. Trist! Dumnezeu să-i ajute!


Mă bucur să...
...să fi făcut spontan și dintr-o dată niște mici schimbări în viața mea, de la care observ deja rezultate. Una din lecțiile învățate prin intermediul blogului e să nu anunț prea din pripă o reușită, ci să vorbesc de ea la momentul potrivit, deci amân să scriu aici despre ce e vorba.
...să am încă un nepoțel, de fapt o nepoțică, a mai născut o verișoară ieri... Să fie într-un ceas bun!

Fac...
...nimic deosebit. Am zăcut ieri și azi (e sâmbătă, 08.02, când scriu aceste rânduri). Vreau să fac puțină ordine prin casă, să mai bag la spălat și să fac meniul pentru săptămâna viitoare.

Scriu...
...pe blog, în agendă.

Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?

Nu am cheltuit compulsiv. De când nu mai cheltui de aiurea (nici n-aș avea ce, fie vorba între noi, aștept salariul), mă gândesc de ce am fost atât de risipitoare în toți anii aceștia de când lucrez și nu numai, că am avut mereu bani pe mână? Ce nevoie nesatisfăcută a stat în spatele cheltuitului compulsiv?

Notez în continuare fiecare cheltuială, oricât de mică.

Am reușit să fac câțiva lei în plus pe lângă salariu prin vânzarea unor produse Oriflame.

Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?

Am dormit suficient, am băut apă cât mi-am propus. Am mers și cu autobuzul, dar și cu mașina, a fost nevoie (am mai făcut niște drumuri după munca). Am făcut mici schimbări în alimentație, care văd că au deja rezultate.

Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?

Momentan construiesc pe acest segment. Îmi doresc să fac mai mult...însă trebuie să le pun în ordine, să le am în vedere. La mine ce nu e notat, nu există... :))

Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?

Aici lucrurile stau la fel cum stăteau și săptămâna trecută.

Pot...
...să fac pași mici spre lucruri mari.

Planific...
...postări noi pe blog și darul de blog de care menționam și săptămâna trecută, meniul pe săptămâna viitoare. Mă gândesc că gătesc destul de clasic... dar mă axez momentan pe ce știu să fac și pe ingredientele pe care le am deja în casă. În congelator au mai rămas câteva pachete de carne (am avut un stoc serios de carne de porc, vițel, curcan și pui) și vreau să le termin până în post.

Visez...
...chiar la nimic. Mă bucur de fiecare zi ca de un lucru nou.

Beau...
...apă, cafea, ceai.

Mă simt...
...binișor, am o stare de discomfort de la răceală.

Mă gândesc...
...să ofer mai mult și să cer mai puțin.

Cărţi pe noptieră...
... ”Atomic Habits” de James Clear.

Gătesc...
...meniul pentru săptămâna în curs:

Luni 10.02
mâncare de varză cu carne de porc
Marți 11.02
mâncare de varză cu carne de porc
Miercuri 12.02
cartofi fierți/copți cu murături
Joi 13.02
carne de curcan la cuptor cu murături
Vineri 14.02
supă de linte
Sâmbătă 15.02
ce a mai rămas prin frigider/mâncat în deplasare
Duminică 16.02
ce a mai rămas prin frigider/mâncat în deplasare



La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! ❤️

3 comments:

  1. insanatosire grabnica! Hai ca acusi vine primavara, o sa fie mai bine, te pup!
    Noi am fentat si iarna asta pe doamna raceala.

    ReplyDelete
  2. Ganditul clasic are partile lui bune, e nevoie doar sa i le punem in valoare functie de stilul de viata.
    Eu adaug si o alta parere: corpul uman are nevoie de anumiti nutrienti care sunt sensibile termic. Nevoile noastre sunt unice, corpul spune cum spune, e nevoie de calm si liniste interioara pt a intelege.
    Am invatat din greseli (si gresit multi ani) pana cand m-am luminat ca daca am rezultatul dorit, atunci e nevoie sa schimb pe ici, pe colo, cate putin.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...