Friday, May 27, 2016

Secretul oamenilor cu adevărat creativi – Despre Menlo Park de ROBIN SHARMA

Nu știu dacă am apucat să vă zic de ultima mea descoperire: specialistul în leadership Robin Sharma. Mă gândesc că nu întâmplător îl cheama Sharma, pentru că este un tip foarte șarmant :). Adică pe mine m-a cucerit cumva cu ce spune, cum le spune și cu cât de ușor realizabile par a fi sfaturile lui.

Am început să-i ascult o mică parte din înregistrările de pe Youtube și mi-am scos idei pentru început dintr-un material numit ”Secretul oamenilor cu adevărat creativi”. Acolo el spune despre procesul de lucru al marelul inventator Thomas Edison și cum putem prelua și noi câteva idei din acest proces.



Acum că am tradus o parte din informații, mi le-am notat in jurnalul meu pe puncte, am să mă desconspir să vă zic unde e locul meu Menlo Park și ce fac în el. Deocamdată e în creieraș pe post de idee...

Secretul oamenilor cu adevărat creativi – Despre Menlo Park de ROBIN SHARMA

Ce este Menlo Park? Menlo Park era locul în care Thomas Edison a mers timp de trei ani de zile şi a lucrat la marea sa invenţie (becul cu filament). Locul în care se rupea de tot ce era viaţa lui de zi cu zi (familie, îndatoriri etc.) şi se concentra doar pe lucru.

Thomas Edison a creat un spaţiu în care să fie inspirat, în care el şi echipa lui se separau de lume, locul în care dădeau naştere celor mai bune idei, loc fără factori perturbatori, loc în care au adus la suprafaţă ceea ce au dăruit mai apoi lumii.

Sfatul lui Robin Sharma e să îţi dezvolţi şi tu propriul MENLO PARK: închiriază un birou în apropierea celui pe care îl ai deja, o cameră de hotel în care să mergi săptămânal, o cafenea în care vei merge de 3 ori pe săptămână la aceeaşi oră.

Sfaturi:

#1 LOCUL TĂU MENLO PARK SĂ FIE INSPIRAŢIONAL

Ai grijă ca spaţiul tău de creativitate acută, propriul tău Menlo Park să fie cât mai inspiraţional cu putinţă. Foloseşte ceea ce te inspiră pe tine: un loc cu lumină naturală, notiţe cu citatele tale preferate, o masă anume, mult alb de jur-împrejur etc.

#2 SPAŢIUL TĂU MENLO PARK SĂ FIE STRĂIN

E bine ca spaţiul tău Menlo Park să fie uşor accesibil dar cel mai creativ spaţiu pe care îl vei obţine va fi într-o locaţie îndepărtată. Creierul este înfometat de noutate şi din acest motiv când eşti expus la o ţară străină, la o limbă străină, la artă şi arhitectură străină vei fi surprins de ideile pe care le vei genera în spaţiul tău Menlo Park.

#3 FĂRĂ FACTORI PERTURBATORI

Într-o societate obsedată de virtual şi de social media, tu nu-ţi aduce nici un device în spaţiul tău Menlo Park. Observă în acest interval ce se întâmplă cu calitatea gândurilor tale, cu calitatea muncii tale. Vei observa trecerea de la MUNCĂ/LUCRU FALS la MUNCĂ/LUCRU ADEVĂRAT.

Un bun exemplu sunt marii artişti. În atelierele lor nu găseai lucrări medicore, pentru că nu aveau timp de aşa ceva, ci totul era de cel mai înalt nivel cu putinţă.

#4 SPAŢIUL TĂU MENLO PARK SĂ FIE SPARTAN

Cu cât ai mai multe hârtii în jurul tău, cu cât ai mai multe cărţi, lucruri în dezordine, cu atât vei fi mai distras. Aşadar pătrează spaţiul de lucru cât mai spartan cu putinţă. Spre exemplu, unul din cei mai celebrii scriitori din lume a locuit timp de un an într-un hotel ieftin. Motivaţia? LUXUL/ABUNDENŢA DILUEAZĂ FOAMEA (de cunoaştere, de generare a unor idei noi etc.). Cu cât vei deveni mai de succes cu atât vei dori mai puţin să-ţi pierzi curiozitatea, creativitatea. Deci, un mediu cât mai spartant îţi poate furniza o sumedenie de idei.

#5 PLANIFICĂ-ŢI TIMPUL PENTRU SPAŢIUL TĂU MENLO PARK

„Lucrurile pe care le planifici sunt lucrurile pe care le faci.”

Acordă timp pentru a merge în acest spaţiu de generare al celor mai creative şi bune idei. Notează-l în agendă, fă-l un lucru real şi realizează-l.


În concluzie: dacă vrei să faci lucruri de valoare mare, nu trebuie să fii disponibil oricui, va trebui să mai „dispari” din când în când şi să nu fi prea uşor de găsit.

No comments:

Post a Comment

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...