Saturday, May 28, 2016

Trucuri pentru a îţi creşte nivelul de serotonină

În ultima vreme am observat că nivelul meu de poftă de viață scade și asta ca urmare a oboselii care tot crește. Așa că m-am uitat pe internet și am găsit că una din cauze e nivelul mic de serotonină, cunoscut și ca hormonul fericirii. Mai jos notez câteva trucuri pentru a crește nivelul de serotonină pe căi naturale. Cu punctul 5 sunt puțin în dubii, dar am să mă mai informez. Sper să fie de folos cuiva.


1. Mănâncă adecvat: proteinele bune, fructele şi legumele cresc nivelul de serotonină. Nu elimina carbohidraţii, pâinea şi pastele pot ajuta şi ele. Evită doar ruta scurtă (şi dezamăgitoare!) spre fericire a dulciurilor.

2. Fă mişcare: sportul/mişcarea este un stimulator al stării de bine natural. Chiar şi 15 minute de mişcare pe zi va elibera hormonii stării de bine (serotonină) şi te va face să te simţi calm şi fericit.

3. Ieşi din casă. Cui nu-i place aerul curat? Plus de asta, expunerea la lumină naturală s-a dovedit a fi un stimulator al producerii de serotonină de asemenea.

4. Bucură-te de un masaj. Roagă pe un apropiat, mergi la un specialist sau fă-ţi tu singur un masaj pentru a beneficia de o cale perfectă de a te relaxa şi deconecta. Plus de asta se ştie de puterea vindecătoare a atingerii şi apropierii umane. Un masaj odihnitor te va ajuta şi să dormi mai bine, ceea ce îţi va ridica nivelul de serotonină.

5. Ia un supliment 5-HTP: capsulele cu 5-HTP cresc nivelul de serotonină. De asemenea reglează problemele de greutate şi problemele ale pielii. În scurt timp vei zâmbi cu siguranţă.


Simptome ale lipsei de serotonină:


 anxietate, nerăbdare, oboseală, gânduri negative, agitaţie, mânie, astenie, schimbări bruşte de dispoziţie, poftă de dulce, apatie, îngrijorare excesivă, insomnii, tristeţe, tulburări senzoriale etc.

1 comment:

  1. Vai, am mare nevoie sa ma impachetez repede in niste serotonina :p foarte util, multam! :)

    ReplyDelete