Tuesday, January 28, 2020

Cele 4 întrebări esențiale pentru mine II

Săptămâna trecută, în timp ce scriam diverse mărunțișuri și parcă eram risipită în o mie de gânduri, planuri și idei, m-a ”străfulgerat” ideea de care am menționat ieri, în jurnalul săptămânal. Am simțit că, punând câteva întrebări esențiale pentru câteva dintre planurile vieții mele, care-s importante în această perioadă, măcar săptămânal, dacă nu mai des de atât, poate aș conștientiza că, bătând pasul pe loc, lucrurile nu se vor schimba. Sau cum zicea Irina aici, dacă nu schimbi ceva, nimic nu se schimbă.

Întrebările erau/sunt:

Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?
Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?
Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?
Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?

Întrebarea numărul 2 Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?

Aici încă nu sunt un exemplu de urmat. Deși am o stare oarecum bună, destul de tonică, nu mă simt pe deplin ok în pielea mea. Hainele țipă pe mine, dacă urc două etaje gâfâi de parcă m-a alergat o haită de câini, cu somnul sunt încă în urmă, pentru că mă culc mai mereu aproape de 12 noaptea, la capitolul alimentație, mă străduiesc să îndrept unele obiceiuri proaste, dar nu reușesc...La cafea nu pot renunța și nici la tentațiile dulci cu care obișnuiesc să mă destresez (la job), relaxez (acasă)... Pentru că m-am trezit târziu dimineața, am fost nevoită să iau mașina, cu care ajung mai repede la muncă (cu mașina personală fac între 10 și 20 de minute, depinde de trafic, cu autobuzul fac între 20-40 de minute, tot în funcție de trafic și de bafta pe care o am de a veni repede autobuzul).

Cu toate astea, nu-s disperată, nu mă mai autoflagelez, iau lucrurile cum sunt, înțeleg că-s temporare și că nu voi face din aceste direcții un stil de viață.
  • vreau să mănânc doar de 2 ori pe zi, eventual micul dejun și un prânzo-cină (după ce vin de la muncă, dar nu mai târziu de ora 19), deci să nu mai mănânc la școală. Dacă mă ia foame tare la prânz, am cu mine 2 lingurițe de pudră proteică pentru un shake, de la Oriflame. Acesta fiind pe bază de zer, va trebui să găsesc o soluție și pentru zilele de post.
  • vreau în continuare să rămân la ideea de a folosi mijloacele de transport în comun. E mai ieftin, e mai puțin stresant și-mi oferă un răgaz de câteva minute zilnic de a citi.
  • pentru că nu-mi permit un abonament la sală, va trebui să fac un efort de a face ceva mișcare acasă (am bicicletă, am și coardă de sărit) + mers pe jos, stat afară în aer liber. Apropos, vă recomand acțiunea fostei mele colege de școală (colege din a V a până în a XII a) și bună prietenă în copilărie, de a petrece cât mai mult timp în aer liber, pe orice vreme :).
  • vreau să consum mai multe fructe și legume
  • vreau să dorm 8h pe noapte, atât am nevoie ca să mă odihnesc și neapărat să fiu deja în lumea somnului în jur de orele 22-23
  • vreau să beau multă apă, minim 1.5l
  • deși vreau să nu mai fac planuri prea mari, sau să fug din fața a ceea ce îmi aduce viața în cale, mă gândesc intens și la ce pot face pentru a avea mai multă liniște psihică. Cum am mai scris aici, revelația anului 2019 și chiar a anului 2020 e că nu e rău să te afli într-o stare de disconfort, ea poate fi o pârghie de ascensiune și de șlefuire interioară. Cu toate astea, stresul mă stresează...ca să zic așa :)). 
Va urma...


4 comments:

  1. Ce imi place planul tau!
    Daca ti-l scrii pe hartie (cu orar si ritm), il vezi fezabil? Adica ai cum sa incadrezi toate astea? (pt ca la noi e imposibil sa avem toata sapt. fructe si legume ci doar primele zile dupa mers la piata, serile ma culc rezonabil dar diminetile ma chinui sa ma trezesc asa ca nu mai am entuziasm de nicio coarda si pe bicicleta usuc hainele) , iar masa de pranz la mine e sfanta, nu pot sa o sar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună întrebare! Păi...dacă aș mânca la aprox.10 dimineața, nu la 6-7 cum mănânc acum, n-aș muri de foame până la ora 16:30, când ajung acasă. La job, unde avem masa de prânz inclusă, se aduc niște combinații de la care mi-e greu să mă abțin (tind să cred că o parte din kg mele în plus, sunt de la ce mănânc aici) și ar fi greu să-mi aduc doar mie pachet, mâncând laolaltă, simt mereu că ar trebui să aduc mai mult, să pot da și colegilor (nu că n-aș fi darnică, dar nu văd cum aș putea aduce zilnic multă mâncare).

      La job am program 8-16, dacă aș fi mai harnică, aș reuși să fac dimineața mișcare. Fructe și legume...fructe ca gustare, legume ca salate crude lângă ce aș mânca la masa principală.

      Apă...am un bidon de 1L pe care-l umplu la job.

      La multă, încă mă dumiresc și eu, dar e bine că totuși îmi doresc o schimbare.

      Pupici!

      Delete
  2. Da, asa arata si planul meu, dar sunt constienta ca partea cu mancarea imi va da de furca in continuare. Mai nou, exista studii care arata ca o pauza de mancare de 16 ore este cea mai indicata. Adica mananci ultima masa la 8 seara si lasi sa treaca 16 ore pana mananci urmatoarea masa. Ba, acum se zice ca nici mancatul de seara nu e asa dezastruos cum se credea. Cica musulmanii cu Ramadanul lor respecta cel mai bine acest principiu. Succes cu planul tau!

    ReplyDelete
  3. Vezi că sunt pudre proteice și fără zer.
    Ce bicicletă de interior ai? Vreau să-mi iau. După ce mă reîntorc în București.

    Noi luăm cina pe la ora 18, cel târziu 19. De mulți ani. Dar recunosc că eu mănânc ciocolată la 2 noaptea. :)) Când am chef.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...