Tuesday, July 12, 2016

2 mici secrete pentru o zi productivă

Mă bucur mult că în mintea mea a avut loc un declic și văd lucrurile foarte simplu și limpede. Totul, inclusiv în materie de productivitate este ultra simplu.

Dacă vrei să ai o zi productivă, fă următoarele două lucruri:

1. dimineța, după ce te-ai trezit: FĂ PATUL.

2. seara, înainte să te culci: SPALĂ VASELE.





Sursă foto aici

Să faci patul zi de zi e un tonic minunat pentru minte. De ce?

  • îți începi ziua cu un mic obiectiv care a fost bifat deja pe lista ta;
  • un pat nefăcut dă senzația de dezordine într-o cameră;
  • seara când te întorci de la lucru, oricât de bună sau mai puțin bună ți-a fost ziua, îți vei încânta privirea cu un lucru pe care l-ai făcut bine în ziua aia;
  • fă patul temeinic. Nu arunca pătura peste cearceaful mototolit și perna boțită. Îndreaptă totul, pune-le în ordine cu simț de răspundere.
Să speli vasele seara și să lași chiuveta goală, iar e un tonic minunat pentru minte. Pentru mine spălatul vaselor e terapeutic în sine. Îmi place să curăț fiecare obiect în parte, să-l pun la scurs în grătarul de vase, să șterg chiuveta, să spăl blatul de lângă chiuvetă. După ce am făcut lucrul acesta banal, simt că mai pot face și orice altceva pe lângă.


Sursă foto aici

Spălatul vaselor e o activitate de câteva minute la mine. Dimineața când mă trezesc și văd totul în ordine, am o mare odihnă sufletească. Altfel, orice aș face la începutul zilei sau pe parcursul ei, îmi va sta înainte ochilor ceva ce a rămas nefăcut și mă va bruia și pe restul zilei.


Dacă dă doare și la voi aceste două banale activități, să-mi spuneți și mie într-un comentariu la această postare.

Gânduri bune de la malul mării!

10 comments:

  1. Nu pot functiona fara sa fac astea doua lucruri. Daca nu fac paturile, am impresia ca e toata casa vraiste si ca nu vad nimic din ce e pus pe pat - haine, jucarii, carti. Iar de vasele nespalate nici nu mai zic. Imi strica ziua :))

    ReplyDelete
  2. si eu am o slabiciune la paturile facute nu oricum ci facute bine. :) La chiuveta mai am de imbunatatit.
    Scurta si la obiect postarea ta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E mereu de lucru... ieri le-am lasat pe toate vraiste si parca totul a mers pe dos...Multumesc de vizita!

      Delete
  3. Perfect adevarat si pentru mibe ce ai scris tu.
    Ce linistitor poate fi cand dimineata iti bei cafeaua in ordine deplina!
    Imbratisari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exact! Te imbratisez si eu, Anca! Cum mai esti?

      Delete
    2. Sunt zile si zile...mai bune dar mai ales mai putin bune. Sunt multe lucruri de spus...poate intr-o postare viitoare pe blog. Doar ca chiar acum parca nu ma pot aduna...

      Delete
  4. rutina ma ajuta si pe mine. In plus mai imi fac un raport (adica imi scriu intr-un excel un fel de jurnal a ceea ce fac, daca sunt multumita, in ideea ca in timp imi voi corecta obiceiurile).

    Dar sunt constienta ca nu functioneaza la orisicine.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...