Tuesday, March 8, 2022

Despre mărțișoare

Anul acesta, pe 1 martie, în calitate de profesoară și mai nou dirigintă la o clasă de a 5 a, am primit atâtea flori, mărțișoare și bomboane cât n-am primit cred că adunat în toată viața. 

Mărțișoarele pot lua forma unor mici atenții utile, drăguțe, sau a unei forme de poluare, de care mediul nostru și-așa suprasaturat de deșeuri, s-ar putea lipsi. Sunt enorm de multe chinezării lipsite de orice gust, departe de ce țin minte că reprezenta mărțișorul pe vremea când eram eu copil și care ajung, mai devreme sau mai târziu, la gunoi.

Mă gândeam, dacă ar fi să fac un mic ghid cu ce aș considera că ar fi mai frumos și potrivit de primit, decât mărțișoarele acelea în serie, din metal aurit, cu pietricele și forme deloc estetice, care ar fi acelea?

1.mărțișoarele hand-made în locul celor făcute în serie, în China. Medalioane, brățări, broșe din hârtie, lut, metal, pietre semi-prețioase, lână etc. Brățări, pandante, cred că orice formă de bijuterie de purtat, în care știi că s-a investit puțin timp și atenție, este net superior oricărui lucru făcut de-a gata, luat cât să nu zici că n-ai marcat ziua.

2.ador, iubesc florile. Le văd binevenite oricând. Dar m-am bucurat mai mult la zambilele cu bulb, decât cele la fir, pentru că știam că le pot planta și la anul. Dacă tot decizi să dai o floare tăiată, aruncă plasticul acela complet inestetic și dă-o fără ambalaj, dacă n-ai o opțiune mai bună de ambalat. Personal nu m-as supăra să primesc chiar și orice altă floare la ghiveci, plăntuță :).

3.dulciurile cred că nimeresc pe oricine. Și aici ar fi o variantă drăguță să duci ceva făcut în casă, poate chiar și o singură brioșă ambalată drăguț. În rest, bomboanele, mai ales cum am primit eu, în cantități industriale, pot fi dăruite mai departe. Dar din dar se face Rai. Cred că din tot ce am primit eu, am mâncat doar o cutie de Raffaelo, în rest au fost redistribuite :)).

Voi reveni cu o postare cu cele mai drăguțe mărțișoare primite de mine și închei cu o urare sinceră către toate doamnele și domnișoarele care mă vizitează aici pe blog: LA MULȚI ANI, SĂ FIȚI FERICITE ȘI IUBITE!

P.S. Vouă ce v-ar fi făcut plăcere să primiți? Care considerați că ar fi mărțișoarele potrivite?

1 comment:

  1. verisoara mea profesoara i-a incurajat sa faca cadou si un ghiocel doar legat cu fir. Sau sa deseneze o felicitare cu mesaj cald.

    Poate te inspira, ca tema si joaca in ora de dirigentie - sa decida cui vrea sa faca un cadou, sa ia o foaie alba si sa o plieze in 2, si cu creion /pix sa deseneze fiecare cate ceva, cu mesajul specific.

    P.s. totul pana la Rafaello. E genul meu de dulce preferat, de ziua mea am primit de la 3 persoane :)

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...