Saturday, December 14, 2019

Gânduri pe puncte


  • Încep aceste gânduri cu unul legat tot de școală și de generațiile noi de copii. Am observat un fenomen. Elevii ai căror părinți au avut discuții acasă despre un anumit cadru didactic, într-o manieră înjositoare, vor avea, involuntar, un comportament ostil față de acel profesor. Mă gândesc că eu nu am terminat chiar așa de demult școala. În 2004, deci acum 15 ani, am absolvit liceul. În afară de faptul că părinții mei nu prea știau ce și cum despre profesorii mei, cel puțin la liceu, nu-mi amintesc ca ai mei să fi vorbit urât de vreun profesor de-al meu în prezența mea. În consecință, ei erau oameni cu autoritate în fața noastră și le datoram un minim de respect, oricât de simpatic sau antipatic ne era. În gimnaziu chiar am prins epoca cu bătaia... Din fericire eu nu am încasat-o niciodată de la profesorii mei și nici n-aș recomanda așa ceva în ziua de azi, ca metodă de educație la clasă, dar nici să dai ochii peste cap, ca elev, când un profesor vorbește cu tine nu mi se pare ok... Nu prea știu cum e în învățământul de stat, dar la privat se adaugă mereu și codița: eu plătesc, deci tu ar trebui să faci cam ce zic eu... 😁
  • Deși am citit extrem de puține cărți anul acesta, aș vrea să fac, la final de lună, sau la început de ianuarie, o listă cu cărțile citite în anul 2019.
  • Am răcit destul de urât, întâi m-a durut rău gâtul, apoi am avut nasul foarte înfundat și acum văd că a coborât spre plămâni răceala și tușesc. Vreau să recomand, cu această ocazie, un produs foarte bun pentru tuse, chiar are efect și liniștește orice tip de tuse: Calmotusin.
  • Citesc cartea "Iubirea care ne vindecă” - Boris Cyrulnik. O carte despre traume și cum se pot vindeca ele prin fenomenul numit reziliență, un concept dezvoltat de autor. Mi-au plăcut multe idei din carte... Fac aici o paranteză, pentru că au fost multe incidente în ultima vreme la școală. O mămică m-a acuzat că traumatizez elevii... La noi în școală, de doi ani, s-a pus ca regulă internă purtarea unei uniforme, uniformă care e parțial respectată. Mămica aceasta m-a sunat într-o zi și m-a ciufulit tare pe subiectul acesta, că de ce le fac zilnic observație dacă nu-s în uniformă, că nu mai vor să vină copiii ei la școală din cauza mea... Un alt elev mi-a spus că a fost traumatizat când de un Moș Nicolae a primit, pe lângă un cadou foarte scump, și o nuia. Cred că o traumă e să vii într-o zi de la școală și să-ți găsești fratele mai mic mort, întins pe pat, jelit de rude. Nu că-ți face un prof observație, sau că ai primit o nuia cadou. Închid paranteza, trebuia să scriu asta undeva😁. În carte scrie despre cum evreii care au supraviețuit holocaustului, într-o formă sau alta, au trăit toată viața în depresie și că doar cei care au găsit o cale de a lupta răului pe care l-au suferit au reușit să reziste în viață, să devină rezilienți. Victor Frankl, medic psihiatru, supraviețuitor al holocaustului, spunea în una din cărțile sale că omul poate supraviețui traumelor prin voința de sens. Tot pe această linie am citit o cărticică mică și minunată - ”Psihologia existențialistă și psihoterapia ortodoxă” - mitropolit Ierotheos Vlachos, o cărticică superbă care face o paralelă între teoria lui Frankl și ortodoxie. Concluzia e că un om care are un ”de ce” poate face față la orice ”ce” :).
  • După ce am scris aici despre senzația stranie din picioare, am aflat că exită chiar un sindrom numit ”sindromul picioarelor neliniștite” și se face de la oboseală, sau lipsă de fier. Eu am ceva probleme cu fierul, am talasemie minoră, adică-mi mor globulele roșii mai repede decât în mod normal, e boală genetică, pe care o am eu și soră-mea, via tata și văd că a descoperit-o și o verișoară la ea și la unul din copiii ei. Mie doctorița de familie nu mi-a recomandat să iau ceva, dar într-o discuție cu o mămică de la școală a spus că ei i s-a recomandat să ia toată viața, 10 zile pe lună, acid folic. A spus că vara se sufocă, e foarte sensibilă la căldură, chestie pe care o am și eu, iar din ce am mai citit, lipsa de acid folic poate duce la stări de oboseală și chiar depresie. În altă ordine de idei, am găsit la Walmark Fier complex, care are și acid folic și altele în compoziție și Zinc forte, bun pentru imunitate. Deși le iau de puține zile, nu m-a mai doborât oboseala și senzația de somn de la ora 20-21. Cu ocazia asta am descoperit Farmacia Tei din Vivo, unde m-am rătăcit la propriu :)).
  • Pe pagina blogului am postat ceva despre un schimb de cadouri numit SECRET SISTER. Dacă vrei ca de acest Crăciun să faci un cadou anonim și să primești la rândul tău unul, sau chiar mai multe, în funcție de câți răspund mesajului tău de SECRET SISTER, intră pe pagina de Facebook a blogului la acest link, lasă-mi un semn acolo și îți dau detaliile necesare. Eu m-am înscris prin linkul Cameliei, care a preluat jocul de pe pagina actriței Manuela Hărăbor, iar acesteia din urmă îi voi trimite eu cadoul... și mă bucur mult că am această șansă! 💚
Cam atât. Un week-end relaxant tuturor!

Cu prețuire,

Irina

4 comments:

  1. 😀😀😀 Ma bucur tare sa te citesc din nou! Bine-ai revenit!

    ReplyDelete
  2. la primul punct vreau sa scriu din punct de vedere al parintelui: copiii copie f. usor atitudinea parintilor. Inclusiv fata de un cadru didactic, cum bine ai remarcat, dar nu numai,ci si fata de animale/ vecini/ natura etc.

    Imi pare rau de raceli. Noi nu am mai racit de multi ani, curaj, o sa iti gasesti locul bun tie. Tin minte din perioada sarcinii ca sunt alimente bogate in acid folic (portocale si spanac -crud) - poate te inspira.

    Te pup. Sarbatori fericite si un an bun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, am văzut... chiar ieri am atenționat pe stradă un puști de liceu care a aruncat nonșalant un ambalaj de gogoașă pe jos...

      N-am răcit decât de două ori anul acesta, zic că stau bine... iar cea de acum e pe un fond de epuizare, cred...

      Un an nou mai bun și ție!

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...