Thursday, April 26, 2012

De prin grădină

Bună seara!

Azi m-am gândit că n-am mai scris de ceva timp pe blog. Întotdeauna mi-a placut la un blog ca autorul să fie consecvent și să scrie constant și mi-aș dori ca la fel să fiu și eu. Zilele acestea au trecut cu puțin lucru în grădină, diverse activități în familie și ceva probleme stomatologice.

O parte din gradina
Grădina
În grădină am facut urmatoarele: prima tură de mazăre plantată a răsărit, iar în continuarea ei am mai pus restul de mazăre care îmi rămăsese și semințe de castraveți. Paralel au răsarit semințele de dovlecel, fasole oloagă, ceva mărar rătacit și ceapa. Am plantat două soiuri de coacăz și două de agriș. Trebuie să recunosc că pe cel din urma nu l-am gustat niciodată, știu doar ca aspect cum se prezintă. În apropiere de casa noastră crește complet sălbatic numeroase tufe de mure și mă bate un gând să aduc și în grădina mea o tufă. Dar deocamdata să plantez ceea ce am. Am mai plantat câteva răsaduri de roșii cumpărate din piață, am pus usturoi românesc și semințe de capșune în două ghivece dreptunghiulare, pătrunjel, leuștean și mărar, spanac, semințe de levănțică într-un mic colț (pe acestea cinci le-am plantat pe o porțiune unde am pus și pământ de pădure-nefotografiat deocamdată), pe partea exterioară a grădinii trei soiuri de zorele, iar în alt loc semințe de dovleac ornamental (tărtăcuțe).

Ceea ce am plantat acum aproape o lună în mini sere a crescut frumos: ardei iute două soiuri- cel bine cunoscut rosu și unul...mov, crăițe, colțunași și telină. Azi am mai improvizat doua mini sere și am pus semințe de roșii, încă trag nădejde să îmi reușească și mie măcar o tură de răsaduri.


 Un răsad de roșioară pricăjită. În spate e plantata fasolea oloagă.

Castraveți cornișon și o idee de etichetare, ca să știu ce și unde am plantat.

Coăcaz și agriș plus ceapă.

 Ceapă și trei frunze rătăcite de ștevie (ea e aici de când avem casa, în aproape toată gradina răsare singură).
O porțiune din gard pe care sper să se agațe fasolea.

Mărar rătăcit.


Pătrunjel ce a răsărit singur din două rădăcini de anul trecut.

Mini serele mele.

 Mazărea.
Menta și lăcrămioare plantate greșit. 

Am facut și cateva poze după cum se poate vedea mai sus, dar uitându-mă pe ele realizez că grădina mea arată destul de trist. Pământul este predominant bolovănos, asta din cauză că l-am săpat eu, iar în acest domeniu experiența îmi era zero, iar în alte locuri este crăpat și uscat de parcă n-a fost udat niciodata. Per total priveliștea este dezolantă, dar eu trag nădejde că atunci când vor crește toate, aspectul va fi unul deosebit.

Pe curând!

6 comments:

  1. Buna Irina, ce frumos ca ai o gradina!Acest lucru numesc eu AUR scump asta pentru ca eu deocamdata nu o am:((
    Nadejde trag...:)))

    ReplyDelete
  2. Sa nu va pierdeti nadejdea! Si eu visam de ceva vreme la asa ceva, la o casa la tara, etc. Deocamdata gradina aceasta nu se afla in circumstantele dorite, dar e suficient. Casuta e plasata undeva la oras cu ceva teren si am zis sa testez pe o portiune mica sa vad ce iese...

    Multumesc pentru vizita!

    Cu drag mult, Irina

    ReplyDelete
  3. Hristos a inviat!
    Ce bine ca te-am regasit! Mi-era dor de tine!!!

    ReplyDelete
  4. In mod normal evit sa comentez pe blogurile celor care sunt foarte religiosi, dar de data asta am hotarat sa iti dau o mana de ajutor. Nu ca ai fi cerut tu asta (plantele din pozele tale au facut-o)si nu ca as fi eu vreun gradinar destoinic. Dar cunosc persoane care au gradina transformata in paradis. Deocamdata am sa iti recomand o carte scrisa de un austriac si tradusa in limba romana de TEI. Sunt sigur ca te va ajuta, in cazul in care nu ai de gand sa renunti la gradinarit. Cartea o gasesti aici http://www.scribd.com/doc/117896743/Sepp-Holzer-Permacultura-Ghid-Practic-Pentru-Agricultura-La-Scara-Mica-tei-v-color A mai contat si faptul ca esti din Constanta, iar pe aici suntem putini.

    ReplyDelete
  5. In mod normal evit sa comentez pe blogurile celor care sunt foarte religiosi, dar de data asta am hotarat sa iti dau o mana de ajutor. Nu ca ai fi cerut tu asta (plantele din pozele tale au facut-o)si nu ca as fi eu vreun gradinar destoinic. Dar cunosc persoane care au gradina transformata in paradis. Deocamdata am sa iti recomand o carte scrisa de un austriac si tradusa in limba romana de TEI. Sunt sigur ca te va ajuta, in cazul in care nu ai de gand sa renunti la gradinarit. Cartea o gasesti aici http://www.scribd.com/doc/117896743/Sepp-Holzer-Permacultura-Ghid-Practic-Pentru-Agricultura-La-Scara-Mica-tei-v-color A mai contat si faptul ca esti din Constanta, iar pe aici suntem putini.

    ReplyDelete
  6. Buna, Johnny!

    Orice sfat e binevenit, am sa citesc cartea cat de curand, multumesc ca mi-ai recomandat-o. Nu am planuri fenomenale cu gradina, deocamdata sper sa fie motivatie si anul acesta, iar bucata de pamant sa fie disponibila si pe mai departe.

    Numai bine!

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...