Wednesday, September 7, 2022

Prima zi de școală

De marți, 6 septembrie, toți profesorii am intrat în pâine. Eu cu atât mai mult, cu cât am avut 6 ore, așa, să-mi iau un avânt bun... 

Impresiile după prima zi de școală au fost destul de puternice. Lucrurile vor sta cu mult diferit față de anul școlar trecut, unde programul, locația, elevii, interesul față de materia mea erau complet diferite.

Anul trecut am predat la 4 clase de gimnaziu cu profil integrat de arte vizuale, adică aveam atelier câte 2 ore, cu fiecare clasă, cu câte o grupă de 12-13 copii, plus 3 clase normale, pentru educație plastică. Deci numărul de elevi era mai mic, iar interesul elevilor, cel puțin de la clasa de artă, mare. Cu colegii nu prea interacționam decât în ziua cu ore multe, iar aerele unora dintre ei erau net superioare față de colegii pe care îi am acum. Înțeleg că ești titular la o școală centrală, dar omenia nu ar trebui să dispară odată cu asta! În fine! Acum am 19 clase diferite, am și o clasă de simultan și 3h la sat. Colegii mult mai deschiși. Elevii, pestriți. Majoritatea, cel puțin cei cunoscuți ieri, cu bun simț, cu excepția unei clase de a 8 a, unde sunt câțiva elevi, eleve de fapt, din alt registru, pe smecherie. Zic eu că le voi face față și lor...

Azi credeam că am 3h și că îmi trag puțin sufletul, dar când m-am uitat în agendă, surpriză, am 5h și o fereastră, deci ajung tot după ora 18 acasă. M-am simțit puțin tuflită, dar am zis hey, nu are sens să mă demotivez așa repede...

La sat însă am avut o surpriză MARE. Copiii foarte puțini, 10 elevi, 14 elevi și clasa de simultan a 6 a cu a 8 a, tot vreo 14 copii. Chiar dacă și printre ei erau mulți șmecherași, bunul simț și respectul față de profesor a fost net superior față de ce am întâlnit până acum. Am fost salutată pe stradă inclusiv de părinți... În sat o liniște deplină, o tihnă aparte, o lumină strălucitoare de toamnă. Chiar dacă locația e mult mai departe de casă, nu cred că voi regreta această experiență.

Mă gândesc puțin cu inima strânsă că dintr-o dată programul meu va fi foarte încărcat cu cele ale serviciului+ale casei, dar cu o bună organizare cred că le voi face pe toate.

Revin!

Irina

2 comments:

  1. Irina, succes mult la școală și felicitări pentru examen! Sunt convinsă că o să te descurci! Ți-am scris și la însemnarea anterioară, dar fiind în metrou... nu știu dacă am dat publicare sau am închis blogul cu tot cu comentariu. :) Te pup! Zile ușoare!

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...