Tuesday, January 7, 2020

Cuvântul anului 2020: economisire

7 ianuarie 2020... ne apropiem deja de jumătatea lunii, hehe... timpul se scurge cu repeziciune! Mâine, 08.01.2020, mă voi întoarce la muncă. Îmi luasem liber până pe 13, să revin odată cu copiii, însă mi-au ajuns cele mai bine de 2 săptămâni de vacanță, deci, cumva, abia aștept să revin la job. Pe acasă ”ard gazul” pe degeaba și mai mult de dormit și mâncat haotic, nu prea am făcut mare lucru, deși aveam ceva planuri și intenții pentru aceste zile libere.

Acum că mă repun într-un program, mă gândeam să abordez la un lucru pe care l-am avut în vedere încă de pe 1 ianuarie... M-am gândit dacă ar fi să aleg pentru acest an un cuvânt care să-l reprezinte, care ar fi acela? Ei...e momentul să iau mai în serios un segment al vieții mele care-mi produce destul de multă frustrare și aceste a planul financiar. La final de an 2019 am tras linie și am observat că am cheltuit mai mult decât am câștigat, iar acest lucru l-am reușit prin împrumuturile făcute de-a lungul timpului.


Una peste alta...ce e de făcut? Îmi aduc aminte de ziua când mi-am luat ceva din primul meu salariu și anume un uscător de păr. Deși mi-am luat numeroase alte lucruri din banii mei de atunci, parcă nu am mai avut satisfacția aceea că uite, am muncit și mi-am luat chestia asta! Mă gândesc că dacă reușesc să economisesc, voi avea aceeași satisfacție, a omului ”mare”, a adultului, care a reușit să facă ceva bun și ”matur”/calculat pentru el însuși. În ceea ce mă privește, spartul acesta al banilor îl atribui unui infantilism emoțional în care fac ce vreau, când vreau cu banii mei...fără să mă gândesc la consecințe.

Deci, care e cuvântul anului 2020? ECONOMISIRE

Încă nu știu ce va însemna asta (aștept sfaturi), nu știu ce direcție va lua... Voi strânge cureaua? Voi tăia din anumite cheltuieli lunare? Voi suplimenta veniturile lunare? Voi investi/dubla banii (dintr-un leu să fac doi :P)? Voi face cont de economii? Nu voi mai ieși în oraș? Nu știu! Aștept să mă ”lovească” inspirația... 

Cu drag,

Irina

4 comments:

  1. sugestia mea - cand iei salariul pune deoparte cat ti-ai propus, si restul poti sa-l cheltui.Da sa nu fie usor accesibili, ca intri in ei :).Si incepe cu o suma modica, gen 100 pe luna, ca e greu daca iti propui sume mari.Si, evident,incearca sa scazi cheltuielile si sa cresti veniturile.

    ReplyDelete
  2. Trebuie stabilit un scop pentru care cheltuiești. De exemplu, eu anul acesta pun 10 lei pe zi deoparte pentru a-mi permite anul viitor un pelerinaj în Ierusalim, chiar dacă nu sunt 100% sigură că voi trăi acest lucru. Dar vizualizez acest obiectiv și sunt motivată să nu mă ating de acele economii...

    ReplyDelete
  3. Pe langa sugestiile dinainte as putea sa punctez o idee care m-a ajutat pe mine: dupa ce pui o suma deoparte (10% sau 5% sau 50 lei etc) acestia nu mai exista. Din acel moment toata planificarea o faci pe suma ramasa, ca si cum acela ar fi venitul tau. Am scris mai multe despre asta aici https://www.jurnalulfericirii.ro/2016/10/6-obiceiuri-care-te-vor-duce-la-un-comportament-financiar-sanatos/ si aici https://www.jurnalulfericirii.ro/2018/02/4-ponturi-pentru-o-mai-buna-disciplina-financiara/ .
    In rest, am vazut ca la mine functioneaza mult mai bine sa strang bani pt un obiectiv concret. De exemplu eu acum am scopul sa economisesc o suma care mi-ar asigura acelasi standard de viata pe care il acum acum si in situatia in care nu as mai lucra un an de zile. Adica daca acum imi e bine cu 3000 lei/luna, eu in acel cont va trebui sa am 3000 lei x 12 luni = 36000 lei. Pentru ca nu se stie niciodata ce se poate intampla cu jobul, cu sanatatea ta, etc. Sa fii asigurat pt o perioada mai lunga de timp te relaxeaza si te motiveaza. Eu iti tin pumnii, succes! :)

    ReplyDelete
  4. eu vreau doar sa iti urez succes pe aceasta cale. Fiecare e unic, iti vei gasi locul - stii povestea cu inceputurile mele in ale economisitului cand am pus la salariu 1% deoparte si la sf lunii am umblat la banii aia? :D . Ala a fost inceputul, acum sunt departe si e simplu si in rutina, peste 15 ani de atunci :)

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...